BMW X3 (G01) xDrive 30i na LPG

Pod maską tego SUV-a pracuje silnik 2.0 Turbo 252 KM (B48) z bezpośrednim wtryskiem, który został przystosowany do zasilania gazem dzięki instalacji STAG 400 4DPI B4 Ultimus. Ten sterownik to gwarancja pełnej kompatybilności z nowoczesnymi jednostkami GDI – precyzyjnie zarządza udziałem benzyny, zapewniając płynną i stabilną jazdę na LPG.

Zastosowane elementy instalacji:

  • STAG 400 4 DPI B4 Ultimus – sterownik do silników z wtryskiem bezpośrednim
  • Reduktor R01 – stabilne ciśnienie i niezawodna praca układu
  • Wtryskiwacze AC W031 STD – precyzyjne dawkowanie gazu
  • Filtr GF01 – skuteczna ochrona przed zanieczyszczeniami
  • Czujnik PS-04 – kontrola temperatury dla optymalnych parametrów

Przełącznik LED600 został dyskretnie zamontowany w schowku, a w bagażniku znalazł się toroidalny zbiornik 600/180 – 38 L brutto (30 L użytkowe), który nie ogranicza funkcjonalności przestrzeni.

Zużycie paliwa:

  • na LPG: ok. 8 l gazu + 1,1 l benzyny / 100 km
  • na benzynie: średnio 8–9 l / 100 km

Dlaczego warto?

✔ Pełna dynamika silnika B48
✔ Komfort jazdy bez kompromisów
✔ Realne oszczędności na paliwie

Instalacja STAG to dowód, że nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim świetnie współpracują z LPG.