Instalacja LPG – jak często trzeba robić przegląd?  

Czy przegląd instalacji gazowej w samochodzie muszę robić często? Nie częściej niż normalnie! Serwis instalacji gazowej w samochodzie jest wymagany raz do roku. Bez względu na wiek i stan auta przegląd musi się odbyć!
 

Przegląd instalacji gazowej w samochodzie – co ile trzeba go robić?


Coroczny, obowiązkowy przegląd instalacji LPG w samochodzie dotyczy zarówno aut z fabryczną instalacją, jak i tych, w których instalacja została zamontowana później. Podczas przeglądu samochód poddawany jest standardowym badaniom, takim jak sprawdzenie układu kierowniczego, zawieszenia, hamulców, oświetlenia oraz emisji szkodliwych substancji. Ponadto, w samochodzie z instalacją LPG  trzeba sprawdzić szczelność instalacji oraz okres homologacji butli. 

Pamiętaj: butla LPG posiada homologację na 10 lat. W przypadku przekroczenia tego terminu należy wymienić ją na nową lub poddać na nowo legalizacji.  

Przegląd techniczny auta z LPG – podczas badania technicznego potrzebujesz: 

  • dowodu rejestracyjnego auta,  
  • świadectwa legalizacji zbiornika gazowego  
  • świadectwa legalizacji sposobu montażu instalacji LPG.   

Przeglądy instalacji gazowych LPG w pojazdach mogą być wykonywane tylko przez uprawione stacje kontroli pojazdów. Dlatego, zanim wybierzesz się na przegląd gazu w samochodzie, warto upewnić się, czy dana stacja może wykonać badania techniczne LPG. 

Zastanawiasz się ile kosztuje przegląd instalacji gazowej w samochodzie? Badanie samochodu osobowego kosztuje zawsze 99 złotych, natomiast koszt przeglądu LPG auta wynosi 162 złote. Dodatkowa opłata jest spowodowana specjalistycznymi badaniami instalacji gazowej. Chociaż przegląd instalacji gazowej w aucie (LPG) jest nieco droższy od kosztów przeglądu auta zasilanego paliwem konwencyjnym, oszczędności związane z zakupem paliwa wyrównują je z nawiązką.  Dzięki temu samochód z instalacją LPG w dalszym ciągu bardzo się opłaca. 
 

Masz auto z mechaniczną (ręczną) regulacją luzów zaworowych? Musisz pamiętać o ich systematycznym regulowaniu. Całkowity zanik luzu zaworowego szybko doprowadza do uszkodzenia zaworów na skutek ich przegrzania.