DIESEL na LPG – przeróbka Diesla na gaz się opłaca 

Ceny paliw rosną lawinowo. Instalacja LPG to najskuteczniejszy sposób na zmniejszenie kosztów paliwa, także w silnikach zasilanych olejem napędowym.  Koszt instalacji LPG do diesla, w porównaniu z korzyściami, jest atrakcyjny. Oszczędności mogą sięgnąć nawet 35 proc.  dla diesla to opcja, którą warto rozważyć!

Czy do DIESLA można założyć gaz? Oczywiście że tak!

 Ile kosztuje założenie gazu do diesla, czyli jaki jest cennik instalacji gazowej (LPG) do diesla – to pytania, na które warto znać odpowiedzi przed podjęciem decyzji o założeniu takiej instalacji.Tajemnica sukcesu tkwi w relacji cenowej: ON – LPG. Cena instalacji gazowej do Diesla STAG pozwala na obniżenie kosztów paliwa, zastępując część spalanej, drogiej ropy, znacznie tańszym LPG. Ilość ropy zastępowanej gazem jest różna, uzależniona od auta, stylu jazdy i przede wszystkim rodzaju wykonywanej pracy.  

Można przyjąć, że w lokalnej dystrybucji może to być 10+15%, zaś w transporcie dalekobieżnym, nawet 30%. Oznacza to, że np. ciągnik siodłowy, który spala 30 litrów ON, podczas jazdy na LPG, będzie spalać ok. 20 litrów ON i 10/12 litrów LPG. Diesel z instalacją LPG STAG najlepiej sprawdza się tam, gdzie paliwożerny silnik pracuje pod stałym obciążeniem.

 

Diesel na LPG to więcej mocy 

Zasada działania instalacji STAG DIESEL polega na podaniu niewielkiej dawki LPG (lub CNG) do układu dolotowego silnika. Podanie LPG do powietrza powoduje lepsze wypalenie się mieszanki paliwowo-powietrznej. W efekcie wzrasta sprawność silnika, a co za tym idzie jego moc i moment obrotowy. Pomiary dokonane przez producenta w ramach testów prasowych, pokazują, że wzrost mocy waha się od 10 do aż 30%! 

Diesel w gazie LPG – dwa zbiorniki to większy zasięg  

Jednym z efektów inwestycji w system STAG DIESEL jest znaczące zwiększenie zasięgu pojazdu. Za sprawą dodatkowego zbiornika LPG, kierowca zwiększa zapas paliwa (ON oraz LPG), dzięki czemu jest w stanie pokonać dłuższy dystans. 

STAG DIESEL LPG instalacja to: 
+ redukcja kosztów paliwa (do 35%) 
+ wzrost mocy (do 30%) 
+ ograniczenia dymienia z rury wydechowej 
+ zwiększony zasięg na ON + LPG  

Masz pytania o STAG DIESEL? 

Szczegółowych informacji na temat instalacji LPG w silnikach wysokoprężnych udziela Karol Dobrzycki, tel:  + 48 607 128 334, karol.dobrzycki@ac.com.pl 
Zachęcamy też do odwiedzin na nowej stronie internetowej produktu STAG DIESEL.